A legfontosabb tudnivalók
- A Metablox Games egy Web3 Gaming stúdió, amely a Robloxot kihasználva egy olyan közös játékvállalkozássá vált, amely az úttörő játékélmények szinonimája.
- A Roblox a világ egyik legnépszerűbb játékplatformja, több mint 70 millió napi felhasználóval és 16 milliárd játékórával. A Metablox ezt a hatalmas, már meglévő felhasználói bázist fogja kihasználni, amely sokkal nagyobb, mint a Web3 natív játékközösség.
- A Metablox négy játékának vonzereje a megjelenés óta lenyűgöző. A Metablox átlagosan több mint 500 napi egyidejű felhasználót, 13 millió heti megjelenést és körülbelül 3000 dollár bevételt termel hetente.
- A Metablox következő tizenkét hónapra vonatkozó bevételeinek előrejelzése alapján arra számítunk, hogy a teljes játékbevétel meghaladja a 850 ezer dollárt. Konzervatív alapforgatókönyvünkben, amelyben a Metabloxot a versenytársaihoz hasonló ár/értékesítési arány mellett forgalmazzák, 1100%-os potenciális emelkedési lehetőséget látunk.
Bevezetés
A Metablox Games egy Web3 játékstúdió, amely a Robloxot kihasználva egy olyan együttműködő játékvállalkozássá vált, amely az úttörő játékélmények szinonimája. A Metablox négypontos stratégiát alkalmaz: (1) játékfejlesztés, (2) játékbeszerzés, (3) stratégiai befektetések, valamint (4) felhatalmazás és oktatás, hogy a Roblox ökoszisztémájának sarokkövévé váljon.
Aki nem ismeri a Robloxot, az egy online platform és játékkészítő rendszer, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy játékokat tervezzenek és játsszanak. A játékosok és fejlesztők a platform által biztosított Roblox Studio eszközzel saját virtuális világokat hozhatnak létre, és alkotásaikat a Robux nevű virtuális pénznemmel tudják pénzzé tenni. A Roblox a világ egyik legnépszerűbb játékplatformja, amely több mint 70 millió napi aktív felhasználóval és 16 milliárd játékórával büszkélkedhet.
A Metablox október 30-ikán indult el, és már négy különböző játékot fejlesztett ki, több mint 9 millió egyedi játékmenettel, ami rövid idő alatt lenyűgöző vonzerőt mutat. A Metablox összes játéka a Roblox platformon épül és működik, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy játékbeli tárgyakat és játékbérleteket vásároljanak Robuxokkal. 1000 Robux 3,5 USD-nek felel meg, és a felhasználók a Roblox weboldalán keresztül hitelkártyával vagy más hagyományos fizetési módszerekkel vásárolhatnak Robuxot.
A Metablox üzleti modellje abból a szempontból érdekes, hogy minden egyes további játékkal növelheti bevételi forrásait, és hogy nem támaszkodik teljes mértékben a Web3 játékközösségre, amely bevallottan sokkal kisebb, mint a hagyományos játékpiac. A Roblox egy jól bevált platform, több mint 70 millió napi aktív felhasználóval, és a játékosok úgy lépnek majd kapcsolatba a Metablox-al, hogy nem is tudnak a különbségről, így megszűnik egy jelentős belépési akadály, amely sok kriptojáték projektet sújt.
Tokenomika
A Metablox [MBX ] tokenje az Ethereumon működik, és kezdetben 50 millió token volt, amelynek 80%-a a likviditási poolba került (zárolt), 5%-a marketingre és fejlesztésre, 15%-a pedig elégett. A 15% elégetett tokenek közé tartozott a csapat allokációja és a fejlesztési tárcában lévő extra tokenek. Nem állt szándékukban soha eladni, és egy gesztust akartak tenni az átláthatóság, a bizalom és a decentralizáció felé, ezért úgy döntöttek, hogy mindet elégetik. A 7,5 millió elégetett token figyelembevétele után a Metablox teljes készlete 42,5 millió token (mind forgalomban van), és 0,0556 dolláros árfolyamon kereskedik, ami 2,0 millió dolláros teljesen hígított értékelést jelent. Emellett a Metabloxnak nem voltak magánbefektetői, és teljes mértékben az MBX kereskedési adókból és a játékbevételekből finanszírozza magát.
Az MBX egy olyan adózási token, mint az Unibot, az egyik másik ajánlásunk volt. A vételekre és eladásokra 5%-os adó vonatkozik. Az adó 2%-a a működésre megy, 1,5%-a egy marketingalapba, 1,5%-a pedig a játékfejlesztésre és bővítésre. Az MBX tulajdonosok a játékból származó bevételek 80%-ára jogosultak, a másik 20% pedig a játékfejlesztésre megy. A bevételrészesedésre való jogosultsághoz egy felhasználónak 100k MBX-szel kell rendelkeznie. Ez megváltozik, amint a Metablox staking platformja élesedik, és ezután minden felhasználó jogosult lesz a bevételek megosztására a stakelt MBX-ek arányában.
Az MBX kínálat nem koncentrálódik túlságosan néhány nagy tárcára. Jelenleg 1721 tulajdonos van, és csak egyetlen tárca birtokolja a teljes kínálat több mint 2%-át. Lehetséges, hogy egyes entitásoknak több tárcájuk is van, de ez mindenképpen biztató jel.
Jelenlegi Helyzet
A Metablox vonzereje és növekedése az indulás óta eltelt nyolc hétben lenyűgöző volt. Négy játékot indítottak el, és hamarosan egy ötödiket is kiadnak. A Metablox most adta ki új analitikai platformját, amely világos betekintést nyújt a játékok népszerűségébe és jövedelmezőségébe. Átlagosan több mint 500 napi egyidejű felhasználójuk van, és több mint 13 millió heti megjelenést gyűjtöttek össze, és a megjelenések száma az elmúlt három hétben folyamatosan nőtt.
A bevételek szempontjából az elmúlt héten a Metablox játékok 2936 dollárt, azaz 419 dollárt termeltek naponta.
Bár a napi 419 dollár a dolgok nagy rendszerében kevés, úgy gondoljuk, hogy fontosabb figyelembe venni a Metablox potenciális növekedését és üzleti modelljének skálázhatóságát. Mint írtam, körülbelül másfél hónap alatt négy játékot indítottak el, és egy ötödik is érkezik. Ha a Metablox folytatja az új játékok telepítését, akkor gyorsan növelhetik a bevételi forrásaikat, és a nyereséget visszaforgathatják az MBX tulajdonosok felé. A Metablox jelenlegi játékbevételének évesítése 153 ezer dollárnak felel meg, és az MBX napi átlagosan 228 ezer dolláros napi kereskedési volumennel rendelkezik, ami 4,1 millió dolláros éves szintű adóbevételt jelent.
Növekedés nélküli forgatókönyv esetén a Metablox becsült éves bevétele 4,3 millió dollár lenne, így a P/S értéke 0,47 lenne, ami rendkívül alacsony más kriptójáték projektekhez képest. A Metablox talán az MBX token csökkent hasznossága miatt kereskedik ilyen alacsony szorzóval. Jelenlegi állapotában az egyetlen hasznossága a bevételek megosztása, irányítási/szavazati jog nélkül. Ezért a token tulajdonosoknak nincs beleszólásuk a projekt irányába, ami teljesen a csapat belátására van bízva.
Értékelés
Tekintettel arra, hogy a Metablox másfél hónap alatt több játékot is képes volt kiadni, úgy gondoljuk, hogy jobb lenne több játékot prognosztizálni a Metablox portfóliójába. Mivel ezek a játékok mind rendkívül újak, úgy gondoljuk, hogy az ismertség, a népszerűség és a játékfunkciók növekedésének figyelembevétele érdekében az átlagos játékbevétel növekedését is célszerű előre jelezni.
Ebben a szemléltető példában a kereskedési adókat állandónak tartjuk annak ellenére, hogy a Metablox elismertségének növekedésével valószínűleg nő a kereskedési volumen. A Metablox csapata kijelentette, hogy reményeik szerint 3-4 hetente szeretnének új játékot indítani, ami első pillantásra nagyképűen hangzik, de az eddig mutatott gyors fejlesztési ütemet figyelembe véve megvalósíthatónak tűnik. Havonta egy további játékkal számolva és a játékonkénti átlagos napi bevétel 10%-os hó/hó növekedési rátáját alkalmazva a Metablox egyéves játékbevételét körülbelül 859 ezer dollárra prognosztizáltuk, 4,1 millió dolláros állandó adóbevétel mellett.
Egy gyors pillantást vetve néhány más játék vállalatra a kripto területén, a szektor nagy növekedési potenciáljának köszönhetően rendkívül magas szorzókkal kereskednek. Mivel a Metablox bevételeire 10%-os hó/hó növekedési rátát alkalmaztunk, ugyanezt a növekedést alkalmaztuk a versenytársakra is, hogy egy korrigált évesített díjszabási metrikát kapjunk. Véleményünk szerint a Metablox növekedési potenciálja a projekt korai szakasza miatt magasabb, mint a versenytársaké, de az egyszerűség kedvéért ugyanazt az arányt alkalmaztuk. A Metablox versenytársakkal való összehasonlítása azt mutatja, hogy bevételi szempontból már most is versenyben van az ágazat néhány nagyobb nevével.
Alapforgatókönyvünk esetében figyelmen kívül hagytuk az adókkal kapcsolatos díjakat, mivel az összehasonlításban szereplő többi token egyikének sincs adójellege. Hogy még konzervatívabbak maradjunk, úgy döntöttünk, hogy a csoport legalacsonyabb, 28,3x-os korrigált P/Fwd értékesítést alkalmazzuk. Ha a Metabloxot ezzel megegyező ár/értékesítés arányon kereskednénk, ez 24,3 millió dolláros értékelést jelentene, ami 11x-es megtérülést jelentene.
Ütemterv és bővítési tervek
A fenti szemléltető értékelés nagy növekedést prognosztizál, különösen a csapat által kiadott új játékok számát illetően. A bevételi előrejelzések attól függnek, hogy a csapat képes lesz-e végrehajtani ambiciózus ütemtervét. Az 1. fázis tervének nagy részét gyorsan megvalósították, kivéve az új staking platformot, amely a következő hetekben várhatóan elkészül. A következő mérföldkövek között szerepelnek a játékstúdiókkal való új együttműködések, a 12 aktív játék elérése és a csapat bővítése. Bár a projekt még gyerekcipőben jár, eddig nem volt okunk kételkedni a csapat teljesítőképességében. Az új analitikai dashboard megjelenése valós idejű áttekintést nyújt a Metablox játékainak elfogadásáról, és megkönnyíti annak megállapítását, hogy szükség van-e a tézisünk újraértékelésére.
Kockázatok
Bár optimisták vagyunk a Metabloxban rejlő lehetőségeket illetően, szeretnénk hangsúlyozni, hogy a kis tőkeértékű projektek és az új projektek esetében megnövekedett kockázatokkal kell számolni. A Metablox piaci kapitalizációja 2,0 millió dollár, 250 ezer dollár alatti likviditással. Egy ilyen kis projekt volatilis mozgásoknak van kitéve, és a nagy mennyiségű vásárlás és eladás jelentős csúszást eredményezhet az árban. Ráadásul az MBX egy adójegynek minősül, ami azt jelenti, hogy mind a vételeket, mind az eladásokat 5%-os adó terheli. Ezért nem javasoljuk, hogy gyakran lépjünk be és ki egy pozícióból.
Fontos megemlíteni, hogy az MBX szerződésről nem mondtak le, ami azt jelenti, hogy a csapat módosíthatja az intelligens szerződést. Tisztázzuk, hogy ez nem szokatlan az egész térben, de a projekt korai jellegét tekintve nem lenne bölcs dolog nem tudomásul venni. A csapat azt ismételgette, hogy nem mondtak le a tulajdonjogról, hogy a projekt növekedésével megőrizzék a lehetőséget az adófunkció módosítására. Minden telepítő, üzemeltetési, marketing és fejlesztési tárca címét nyilvánosságra hozták.
A Metablox esetében megnövekedett a kockázata annak, hogy a SEC értékpapírnak tekinti, mivel az MBX tulajdonosok bevételhez jutnak a fejlesztett Roblox játékok bármelyikéből. Jelenlegi állapotában a Metablox valószínűleg túl kicsi ahhoz, hogy a SEC célkeresztjébe kerüljön, de ha a projekt jelentősen megnő, a kockázat növekedni fog.
Bár több kockázatot is felvázoltunk, azt is fontos megjegyezni, hogy a Metablox összes játékát a Roblox platformján építik és üzemeltetik, így szinte az összes olyan okos szerződés kockázatát, amely a teljesen on-chain játékokban rejlik, kiküszöböli.
Következtetés
A Metablox egy Web3 Roblox játékstúdió, amely több mint 70 millió aktív játékosbázisra támaszkodik. Rövid időn belül lenyűgözően népszerűvé váltak, és elsőszámú játékuk több mint 9 millió látogatót gyűjtött össze. Eddig négy játékuk jelent meg, az ötödiket pedig ebben a hónapban fogják kiadni. A csapat arra számít, hogy 3-4 hetente új játékokat adnak ki, növelve ezzel a bevételi forrásokat. A Metablox portfóliójába további játékokat prognosztizálva a következő tizenkét hónapban a teljes játékbevétel körülbelül 859 ezer dollárt fog elérni. Egy konzervatív, 28,3 P/Fwd. Az árbevétel 24,3 millió dolláros értékelést jelent, ami 1100%-os megtérülést jelent a befektetésen. Továbbra is nagyon optimisták vagyunk a Metablox jövőjét illetően, de azt tanácsoljuk a befektetőknek, hogy továbbra is legyenek tudatában az új kis kapitalizációjú projektekhez kapcsolódó megnövekedett kockázatoknak és maguk is kövessék után azt folyamatosan. Jelenlegi áraktól lefelé alakítható ki pozíció. Mi jelenlegi áron vásároltunk 70%-ban és 30%-ot csökkenésekre osztottuk el.
Link: https://www.dextools.io/app/en/ether/pair-explorer/0x8a70b86153d2293400df87ac328aa9b0304d7e90