Preloader

A legfontosabb tudnivalók

  • ⚡A Dubbz egy blokkláncvezérelt platformot hoz létre a játékok felfedezésére és az ügyességi alapú fogadásokra a modern szerencsejátékokban. A fogadások zökkenőmentes beépítésével a játékélménybe a Dubbz új pénzkereseti lehetőségeket kínál a játékkészítőknek, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy intenzív versenyen keresztül nyerjenek díjakat.

  • ⚡A Dubbz csapata úgy véli, hogy a legjelentősebb lehetőségük a fogadási infrastruktúra szolgáltatásként történő felajánlása lesz. Ez lehetővé tenné a játékfejlesztők számára, hogy könnyen integrálják a fogadásokat a platformjaikba anélkül, hogy jogi vagy technológiai problémákkal kellene foglalkozniuk, amelyek akkor merülnének fel, ha házon belül próbálnának valami hasonlót létrehozni.

  • ⚡A Dubbz token a Dubbz platform sikeréhez van kötve, és a tulajdonosok számára a bevételek megosztását, a platform előnyeit és a termék ütemtervéhez való hozzájárulást biztosítja.

  • ⚡A Dubbz a termékciklus elején jár, és még bizonyítania kell, hogy a termék piacképes. Számos kockázat negatívan befolyásolhatja a tokenek teljesítményét, beleértve az alacsony likviditást, a szabályozási akadályokat, a piaci illeszkedést, valamint a részvények és a tokenek közötti potenciális konfliktusokat.

  • ⚡Bár a Dubbz víziója nagyszabású és valószínűleg nehezen megvalósítható, úgy gondolom, hogy a jelenlegi értékelés mellett a kockázat jutalom, amennyiben a csapat megvalósítja azt, a Dubbz erős jelöltet tesz a blockchain játékpiac következő ciklusban történő érlelődésével.

Bevezetés

Úgy vélem, hogy a blokklánc hatalmas potenciállal rendelkezik, hogy új növekedési lehetőségeket teremtsen a játékiparban, de ez a potenciál még nem valósult meg. A teljesen natív Web3 játékok nagyrészt sikertelenek voltak, és a legutóbbi bikaciklusban a legnagyobb vonzerővel bíró projektek (Axie Infinity, Stepn) esettanulmányokká váltak arra vonatkozóan, hogy a “Play to Earn” (P2E) mennyire fenntarthatatlan lehet. Ezt a problémát súlyosbítja, hogy a Web3-játékokat általában kevésbé tartják szórakoztatónak, mint a hagyományos platformokon futó játékokat. A blokkláncokhoz való kötődés szintén súrlódást okoz a játékosok számára, akiket nem érdekelnek az olyan extra lépések, mint a tárcák létrehozása és a játékon belüli tokenek vásárlása.

CoinGecko szerint a nagy szerencsejáték vállalatok több mint 70%-a részt vesz valamilyen formában blokklánc-kezdeményezésekben, akár közvetlen befektetések, akár bérbeadás vagy házon belüli kezdeményezések révén. A blokkláncokat úgy emlegetik, mint amelyek forradalmasíthatják a játékon belüli gazdaságokat azáltal, hogy a játékosok számára lehetővé teszik az ellenőrizhető digitális tulajdonjog, a decentralizált, játékosok által irányított gazdaságok és az átlátható tranzakciók révén. Ez az elmozdulás állítólag új monetizációs lehetőségeket teremt majd a már piacon lévő és az új szereplők számára egyaránt. A bevett játékosok a skálázhatósággal, a piaci fogékonysággal, a szabályozási bizonytalanságokkal és a blokklánc-alapú játékok korábbi biztonsági hiányosságaival kapcsolatos aggodalmak miatt haboztak teljesen átvenni a technológiát. E súrlódások miatt még nem született egy “gyilkos” blokklánc játéktermék a bevált vagy kripto natív szerencsejáték vállalatok részéről.

Egyedi termékek és pozícionálás

Annak érdekében, hogy kihasználhassuk a blokklánc és a szerencsejátékok metszéspontjában rejlő lehetőségeket, egy terméknek valószínűleg a hagyományos szerencsejáték és a blokklánc világa között kell lavíroznia. Véleményem szerint egy potenciális nyertes terméknek a blokkláncot arra kell használnia, hogy valami újszerűt vigyen be a szerencsejáték-ökoszisztémába anélkül, hogy további súrlódásokat okozna, és közben megfeleljen a jelenlegi szabályozásoknak – ezt adja meg a Dubbz.

A Dubbz egy blokkláncvezérelt platformot hoz létre a játékok felfedezésére és az ügyességi alapú fogadásokra a modern szerencsejátékokban. A fogadások zökkenőmentes beépítésével a játékélménybe a Dubbz új pénzkereseti lehetőségeket kínál a játékkészítőknek, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy intenzív versenyen keresztül nyerjenek díjakat. A fenntarthatatlan P2E jutalmak helyett a Dubbz lehetővé teszi, hogy a játékosok játékosok elleni (PVP) környezetben keressenek, miközben új potenciális bevételi forrásokat teremt a játékfejlesztők számára. Ez a PVP készségalapú komponens a Dubbz döntő megkülönböztetése a tiszta szerencsejáték oldalakkal szemben, mivel sok joghatóság nem tekinti szerencsejátéknak a készségalapú játékokat, és ezért nem hajtja végre a kapcsolódó szabályozásokat.

Fogadás és versenyek

A Dubbz alfaváltozatban van egy élő, működő termékkel, amely a koncepció bizonyítékaként szolgál. Az online platform és a mobilalkalmazás célja, hogy egy közösségi játékközpont legyen, amely fogadási lehetőségeket, versenyképes versenyeket, számos népszerű AAA-játék futtatását és új blokklánc alapú játékok felfedezhetőségét kínálja. Az ellenfeleket keresni kívánó játékosok bejelentkeznek a Dubbz platformra, és kiválasztják, hogy melyik játékot szeretnék játszani. A Dubbz párosító motorként működik, párosítja a játékosokat és kezeli a bérkifizetéseket az egyes játékosok Dubbz-fiókjukon lévő egyenlegek alapján. Bár ez a párosítási és kifizetési folyamat jelenleg kizárólag a Dubbz platformon történik, a csapat tervezi a játékon belüli fogadási funkciók kiépítését. Ez lehetővé tenné a játékosok számára, hogy natívan fogadhassanak a játékokban anélkül, hogy a játékosok arra kényszerülnének, hogy a fogadási élményt a Dubbz weboldalán keresztül futtassák.

A fogadások USDC-ben vannak denominálva és feldolgozva egy kripto backend-en keresztül. Az alapok kifizetése jelenleg kizárólag a Polygonon történik, bár a csapat tervei között szerepel a termék kiterjesztése minden olyan láncra, amely támogatja az USDC-t. A játékosok használhatják a fiat rámpákat (ki/befizetés), ha nem akarják a kripto tárcák létrehozásával és kezelésével járó gondokat. Lehetőségük van arra is, hogy a pénzeszközöket öngondoskodó tárcák segítségével mozgatják, elküldve a téteket egy okos szerződésnek, amely elosztja a pénzeszközöket a nyertes tárcájába.

Fontos megjegyezni, hogy a fogadásoknak csak a kifizetési része fut a láncban. A Dubbz off-chain backendje a nyeremény kifizetését a játékeredményekre vonatkozó közvetlen API-hívásokon keresztül indítja a nyertesnek. Azokban az esetekben, amikor a Dubbz nem rendelkezik API-hozzáféréssel, a résztvevők jelentik az eredményeiket, a vitás kérdéseket pedig a játékfelvételek segítségével oldják meg.

A fogadás megkönnyítése mellett a Dubbz célja egy globális játékközösség létrehozása, amely közösségi játékmódokat, csoportos élő közvetítéseket és csapat alapú versenyeket kínál.

Dubbz Arcade

Az Arcade mód lehetővé teszi, hogy a játékosok közvetlenül a böngészőjükben vagy a mobilalkalmazásban játszhassanak webalapú játékokkal. Ezek a játékok a klasszikus játéktermi játékok, például a “Space Alien Invaders”, a “Hyperspeed Ball” és mások nosztalgiáját igyekeznek felidézni. A játékosok napi 100 satsot (0,03 $) kereshetnek, miközben gyakorló módban játszanak, fogadhatnak egy barátjuk ellen, vagy akár egy véletlenszerű játékos ellen a platformon az aszinkron párkeresésen keresztül. Ebben a módban a játékosok versenyezhetnek, hogy ki éri el a legmagasabb pontszámot, a kihívás elfogadására és a játékra 24 órán belül van lehetőség.

Termék ütemterv

Bár a jelenlegi fogadási és játéktermi platform érdekes, úgy gondolom, hogy ez önmagában nem teremt 10x-es lehetőséget. A Dubbz csapata úgy véli, hogy a legjelentősebb lehetőségük a fogadási infrastruktúra szolgáltatásként történő felajánlása lesz. Ez lehetővé tenné a játékfejlesztők számára, hogy könnyen integrálják a fogadásokat a platformjaikba anélkül, hogy jogi vagy technológiai problémákkal kellene foglalkozniuk, amelyek akkor merülnének fel, ha megpróbálnának valami hasonlót házon belül létrehozni.

Fejlesztői támogatás

Az elsődleges kínálat középpontjában nem az AAA-címekre való fogadás áll majd, hanem inkább a fogadási infrastruktúra biztosítása számos készségalapú játékhoz világszerte. A hamarosan megjelenő szoftverfejlesztő készletek (SDK-k) képezik kínálatuk sarokkövét. A Stripe-hoz hasonlóan ezek az SDK-k célja, hogy könnyen integrálható B2B eszközt biztosítsanak, így a fogadás a Dubbz segítségével plug-and-play-é válik. Kiterjesztik a fogadási infrastruktúrát, beleértve a fizetési megoldásokat (hagyományos és decentralizált pénzügyek), a jogi megfelelést, a lefedettséget és a Dubbz platformon keresztül a játékfejlesztők számára a fokozott láthatóságot.

Ez a modell átalakítja a játékok, különösen a Web 3 alapú játékok monetizációs paradigmáját. A fő ügyfélkör nem csak a játékosok, hanem maguk a játékfejlesztők is. A játékosok felhasználói bázisának növekedése mágnesként vonzhat még több fejlesztőt, ami a Dubbz infrastruktúrát kihasználó valamennyi játékban fokozottabb fogadási tevékenységet eredményezhet.

A fejlesztői támogatás két fő termékre összpontosul: a Partner API-ra és a Developer Hubra. Az API lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy zökkenőmentesen automatizálják a játékon belüli fogadásokat a játékukhoz, így kizárólag a fejlesztésre koncentrálhatnak, és a Dubbz kezelheti a fogadásokkal kapcsolatos munkafolyamatokat. A fejlesztői hub olyan SDK-ket tartalmaz majd, amelyekkel a fogadási widgetek natívan integrálhatók a játékplatformokra, kezdve a Unity és Unreal motorokhoz készült SDK-kkel.

A Dubbz csapata arra törekszik, hogy a kripto bennszülötteken kívüli piacot is meghódítsa. Egy felhasználóbarát termékkel vezetve ki tudják használni a blokklánc előnyeit azáltal, hogy kripto alapú elszámolásokat futtatnak a háttérben anélkül, hogy azt a felhasználóra kényszerítenék. A csapat reméli, hogy a platformon közvetlenül több ezer játékra skálázódhat, vagy integrálhatja a Dubbz fejlesztői eszközeit.

Tokenomika

Hasznosság:

1. Platform bevételek megosztása

  • ⚡Jelenlegi bevételi források: 1 % az összes fogadási díjból (elsődleges forrás), 4 % eladási adó, versenyek (a nyereményalap %-a).
    • Megjegyzés: A Dubbz csapat azt nyilatkozta, hogy 1 millió dollár bevételt értek el az eladási adóból. A csapat tervei szerint az eladási adót fokozatosan kivezetik és tovább csökkentik, ahogy a Dubbz átáll arra, hogy elsősorban a platform bevételeiből tartsa fenn magát, miután már 7%-ról csökkentették az eladási adót, és teljesen eltörölték az eredeti 7%-os vételi adót.

  • ⚡Az egyetlen elosztási követelmény, hogy a Dubbz-t egy Polygon-kompatibilis tárcában tartsd, nincs szükség stakere, időzárra vagy igénylésre.

  • ⚡A kiosztás automatikusan a birtokolt készlet arányában történik USDC-ben. Míg a fogadások és a játékosok átutalásai a Polygon USDC-vel mozognak, a bevételek elosztása az ETH mainnet-en történik, ahol a Dubbz token kereskedik.

  • ⚡Potenciális jövőbeli bevételi források: (esport, web3 gaming, szponzorált versenyek, a jövőbeli játékportál bevételeinek megosztása), NFT Avatar eladások.

2. Irányítás

  • ⚡A Dubbz token minimális szerepet játszik majd a platform irányításában. A csapat átlátható volt, hogy megtartják a platform és a technológia tulajdonjogát, és nem tervezik ennek decentralizálását a tokenen keresztül. A platform növekedésére és jövőbeli fejlesztésére vonatkozó javaslatokat a Dubbz csapata megoszthatja vagy nem oszthatja meg a Snapshoton. Bár a token tulajdonosok szavazhatnak majd a funkciókról, nem tudnak javaslatokat létrehozni a platform számára.

  • Elismerem, hogy ez további kockázatot jelent, hogy a token irrelevánssá válik a platform számára, és potenciálisan rosszul összehangolt ösztönzőket hoz létre a tőke és a token tulajdonosok között. Úgy gondolom azonban, hogy a platform felhasználói és a token-tulajdonosok között erős lesz az átjárás, és ezért a csapatot arra ösztönzik, hogy a token-tulajdonosok elégedettek legyenek.

3. Dubbz Pro tagság

  • ⚡A DUBBZ token hozzáférést biztosít a felhasználók számára a VIP tagsági előnyökhöz, amelyek közé tartoznak a csökkentett meccsdíjak, exkluzív versenyek és események, korai hozzáférés a játék/platform funkciók bevezetéséhez, exkluzív eszközdobások és egy közösségi Trello tábla a funkciókérésekhez.

  • ⚡A pro tagsághoz való csatlakozáshoz szükséges DUBBZ tokenek mennyisége 2000 tokenről 200-ra csökkent, így az elérhetőbbé vált. A csapat azt tervezi, hogy a token árfolyamának ingadozásával a küszöbértéket továbbra is módosítja.

Kínálat elosztása

A teljes token készlet 10 millió darab, amelynek 100%-a már forgalomban van. A cikk írásakor a piaci tőke 36 millió dollár volt, minden egyes token 3,6 dollárért cserélt gazdát.

A token bevezetése előtt nem voltak magánértékesítési allokációk, kockázati tőkefinanszírozási körök vagy seed allokációk. A kínálat felosztásra került: 60% a likviditási alapba, 15% a fejlesztőcsapatba, 20% a tőzsdei jegyzésekre és 5% a marketingre. A kínálat a marketing és a tőzsdei allokációk kivételével teljes mértékben felosztásra került.

A fejlesztőcsapat kezdetben 50 000 dollárral finanszírozta a Polygon és Ethereum likviditási poolokat, amelyek az év elején a Dubbz platformmal egy időben indultak. A likviditást azóta az Ethereumra konszolidálták, és a fő Uniswap Pool összértéke az íráskor 1,72 millió dollár volt.

A Dubbz csapata kijelentette, hogy a tokenek szigorúan likviditási poolokon keresztül történő elosztásával az volt a céljuk, hogy egyenlő feltételeket biztosítsanak minden befektető számára. Emellett a fejlesztést teljes egészében önfinanszírozással végezték, az alapítók állítása szerint hét számjegyű összeget költöttek a platform fejlesztésére. A csapat jelenleg azon van, hogy a fejlesztőcégben lévő részvények eladásával 3 millió dolláros célösszeget gyűjtsön, bár az nem világos, hogy az üzlet részeként eladnák-e a tokenjeik egy részét. Tervezik a működés skálázását a játékfejlesztőknek szánt értékesítési tölcsérbe való befektetéssel, a felhasználók megszerzésével, valamint további fejlesztők felvételével, hogy 2024 elején elindíthassák a partner API-t és az SDK-kat. A csapat emellett jogi és megfelelőségi lefedettségbe is be kíván fektetni Európában és Latin-Amerikában.

Kockázatok

Likviditás

A DUBBZ token a cikk írásakor rendkívül illikvid, az elmúlt 24 órában a forgalom alig érte el a teljes piaci tőke 1%-át. A token mindkét irányba erős mozgásokat mutatott, akár 60%-os csökkenésekkel. Tekintettel arra, hogy a Dubbz az íráskor új történelmi csúcsokat döntöget, a piaci stressz idején (csökkenések) valószínűleg vonzóbb hosszú távú belépések kínálkoznak.

Jogi / szabályozási

Bár a csapat prioritásként kezelte, hogy olyan jogi tanácsadót alkalmazzon, aki képes eligazodni a készségalapú szerencsejátékkal kapcsolatos bizonytalanságok között, ezt még mindig jelentős kockázatnak tartom. A legtöbb játékos 18 év alatti, és a Dubbz-nek valószínűleg valamilyen KYC-t kell bevezetnie, hogy megakadályozza, hogy ezek a felhasználók felkerüljenek az oldalra, ami korlátozza a megszólítható piacot. A csapat befektetett annak biztosításába, hogy az Egyesült Államokban megfeleljen a követelményeknek, és tervezi, hogy erőforrásokat fordít a nemzetközi megfelelésre.

A DUBBZ esetében fennáll annak a veszélye is, hogy a szabályozó hatóságok a bevételmegosztásból származó osztalék és a központosított fejlesztőcsapat miatt értékpapírnak minősítik. Azzal lehet érvelni, hogy a fejlesztői platform a játékok elosztott hálózatához vezet, amelyek mindegyike hozzájárul a platform sikeréhez, és így ösztönözve van a token birtoklására. Ebben az esetben az esetleges profitelvárások már nem kizárólag a központosított termékcsapattól, hanem a hálózat egészétől származnának. Van még a pro-tagság hasznossági függvénye, amely szürke zónát teremt. Bár a csapattól a nyilvánosság felé nem történt olyan értékesítés, amelyet az LP-ellátáson kívül befektetési szerződésnek lehetne nevezni, az amerikai szabályozás nem egyértelmű, és valószínűleg a közeljövőben is az marad.

Vonzerő / termékpiaci illeszkedés

Bár a piacon egyértelmű lehetőség van a Web2 és Web3 játékok összekapcsolására, nem világos, hogy van-e erre kereslet. A Dubbz még a termékciklusa elején jár, és még nem bizonyította, hogy a termék megfelel a piacnak. Fennáll annak a kockázata, hogy még ha a csapat teljesíti is a termék ütemtervét, a játékfejlesztők vagy a határ menti játékpiac nem fogadja el.

A jelenlegi platform messze van attól, amit a csapat a végterméknek szán. Fennáll annak a potenciális végrehajtási kockázata, hogy a csapat nem tudja olyan formában leszállítani ezt a terméket, amely megfelel a piacnak, vagy hogy a késedelmes határidők miatt a piac más megoldások felé tolódik el.

A játékpiacokat üzemeltető vállalatok, például a Google (Android Store), a Microsoft (Xbox) és az Apple (App Store) platformkockázatai is fennállnak. A Dubbz megkaphatja a jogi engedélyt, és mégis eltávolíthatják ezekről a platformokról, egyszerűen azért, mert nem akarják támogatni a fogadásokat.

Tőke / Token ösztönzők

Bár a csapat teljes mértékben doxxolt (felfedett) és elkötelezett a közösséggel szemben, nincs jogi kötelezettségük a token-tulajdonosokkal szemben. Ennek oka, hogy a bizalmi felelősséggel járó tőkebefektetéssel ellentétben a tokenek vásárlása megköveteli a hitet abban, hogy a fejlesztők továbbra is jóhiszeműen építik a platformot, ami eddig sikerült is nekik. Az alapítók a fejlesztési forrásokba ölték a pénzüket, és azt állítják, hogy a bevezetés előtt több mint két évig fejlesztettek. Ez azt jelenti, hogy jelenleg tőkét gyűjtenek a fejlesztő cég számára, amely a token tulajdonosoktól elkülönül. Ez potenciális kockázatként vagy katalizátorként szolgálhat. A kockázati spektrumon ez felhígíthatja a token tulajdonosok követeléseit a bevételre, és deprioritizálhatja őket a tőkeszerkezetben. Ha sikeresen le tudják zárni a kört, az a csapat legitimációjának és a növekedéshez szükséges források biztosításának is tekinthető, ami bikaként értékelhető.

A csapat meggyőződéséről tett tanúbizonyságot azzal, hogy még a token bevezetése előtt felépítette ezt a platformot, ami ritkán fordul elő alacsony tőkeértékű projekteknél. Emellett nyilvánosan felfedték kilétüket, és eddig jóhiszeműen cselekedtek, hogy értéket teremtsenek a token-tulajdonosoknak, mint kulcsfontosságú érdekelteknek.

Végezetül

A szerencsejáték az egyik legnagyobb lehetőség a piacon, de a Web3-csapatok nehezen tudtak teret nyerni. A Dubbz célja, hogy hidat képezzen a Web2 játékosok között, és olyan blokklánc háttérprogramot biztosítson, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a fogadásokon keresztül javítsák a játékélményt. A legutóbbi bikapiacon a termék előtti szerencsejáték vállalatok szédítő értékelésekre tettek szert, hogy aztán a piac fordulása után összeomoljanak. Meglátjuk, hogy ez lesz-e az a ciklus, amikor a szerencsejátékok a hype helyett valódi tartalommal és termékekkel indulnak be. Bár a Dubbz víziója nagyszabású és valószínűleg nehéz megvalósítani, úgy vélem, hogy a jelenlegi értékelés mellett a kockázat és a jutalom, amennyiben a csapat megvalósítja azt, a DUBBZ egy erős jelölt a túlszárnyalásra.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *